101 Lenkungsdämpfer ei ole lose

Käisin täna teooriaeksamit tegemas.

Enne seda jõudsin äpis 31 eksamit teha. 29 neist sain läbi.

Esimesed kaks tegin tegelikult juba enne seda, kui õppima hakkasin. Tahtsin lihtsalt näha, kas loomulikust intelligentsist on võimalik mõni punkt kätte saada. Vastasin mõlemal puhul neljale küsimusele valesti, teised 26 olid õiged. Aga punkte sai nende küsimuste eest kahjuks palju, nii et eksameid ma läbi ei saanud.

Nii et kukkusin usinalt õppima. Esmalt lugesin kõik 1137 küsimust läbi ja vastasin neile oma parima äranägemise järele. Samal ajal lugesin ka õpikut ja käisin teooriatundides, nii et vastamine läks järjest lihtsamaks. Siis käskis äpp neile uuesti vastata, mis valesti läksid, kuni ühtegi enam järele ei jäänud. Tundub üsna lollikindel meetod, aga mina vaikselt põdesin, et võisin pooljuhuslikult mõne vastuse õigesti panna ja et kui seda alles eksamil uuesti näen, siis enam ei mäleta, mis õige oli. Nii et tegin kogu protsessi uuesti läbi, kuid seekord märkisin ära need küsimused, mis mulle rasked tundusid või mis mingi kindla fakti teadmist nõudsid. Neid sai lõpuks umbes 200.

Jätkasin nagu üks tõeline nohik – värvipliiatsite ja joonlauaga.

Tulemuseks sain sellise kordamismaterjali. Kolmes keeles ja grammatiliselt vigase, aga oluline oli lühidus ja see, et faktid meelde jääksid.

Kui kõik valmis, tegin äpis muudkui eksameid ja ootasin, et sõiduõpetaja mulle eksamiaja sebiks.

Täna hommikul avasin äpi, tegin järjest kaks vigadeta eksamit ja otsustasin siis, et piir on ees. Kui kasvõi ühele küsimusele veel vastama pean, siis ma ei suuda seda eksamit teha.

Nii et ei teinud. Ootasin ilusti pärastlõunani, panin kleidi selga ja tatsusin teise linna otsa eksamit tegema.

Eksamiruumi laua taga istus arvutit toksiv meesterahvas. Palus minu isikut tõendavat dokumenti.

Uuris seda. Tõstis kulmu, langetas uuesti. Käskis mul mask alla tõmmata. Uuris dokumenti, mind, dokumenti ja jälle mind. „Okei. Kas te tahate eksami saksa keeles teha?“

„Jah.“

„Okei. Olete kindel?“

„Jah.“

Lubas mu siis istuma. Laual oli tahvelarvuti, kes juba minu nime teadis ja mind rõõmsalt tervitas. Ülejäänu oli lihtne. Kuni 26. küsimuseni.

               Autol on mingi *konkreetne tehniline rike*, kas seda võib põhjustada:

  1. Lenkungsdämpfer lose
  2. Telg kõver
  3. Rattaseadistus korrast ära

„Ära paanitse, ära paanitse, ära paanitse. Viimased kaks on raudselt võimalikud. Pane need, rahune, tee ülejäänud eksam ära ja võta siis selle küsimuse jaoks uuesti aega.“ Mõeldud, tehtud. „Okei, küsimus 26. Mis kuradi asi see Lenkungsdämpfer on? Kas ta võib lose olla? Mis see lose on? Nagu inglise loose ehk lahti? Okei, see ei aita mind, sest ma ei tea, mis see on. Lenkung on rool… Roolil on mingi vidin lahti… Mis sel asjaga pistmist on? Ei olegi… Oot. Sa oled nohik. Lähene sellele vastavalt. See küsimus oli sul raudselt spikri peal kirjas. Jah! Muidugi oli! Pöördel, kolmandas tulbas, musta pastakaga. Pealkiri oli trükitähtedega, selle kõrval paremal oli paks must post… Ja seal all oli raudselt kaks asja märgitud, mitte kolm. See Lenkungdämpfer ei saa lose olla! Ei saa! Seal oli raudselt ainult kaks asja.“

Lugesin siis rahulikult veel kõik küsimused üle ja olin üsna kindel, et kõik on minu parema äranägemise kohaselt õigesti.

Lõpetasin tahvlis eksami ära, andsin onule laua taga märku, et olen valmis, ja hakkasin oma asju kokku korjama.

„Oodake, ärge tõuske veel, te saate valed vastused üle vaadata… A… Teil ei olegi siin palju midagi vaadata.“

„Eh?“

Vaatasin siis ikkagi korraks lauale tahvlile, kuhu oli tekkinud uus ekraanikuva. Ja tõepoolest – kõik roheline. Kõik tehtud. Null veapunkti.

Sain onult allkirjaga paberi, et olen sooritanud B-kategooria juhilubade teooriaeksami nulli veapunktiga. OMA KOLMANDAS KEELES!

Sõiduõpetaja kommentaar: “Anna, palun, see oma spikker mulle. Ma saan siis edaspidi teistele näidata, kuidas õppima peab.”

Nüüd on vaja aga kindlaks teha, mis asi see Lenkungsdämpfer siis ikkagi on ja mis juhtub, kui ta lose on.

7 kommentaari “101 Lenkungsdämpfer ei ole lose

    • Stossdämpfer on “löögisummuti” ehk amortisaator. Rooli “dämpfer” peab seega olema midagi, mis rooli võnkumist summutab. Kas on olemas äkki roolistabilisaator? Või ongi selle nimi roolisummuti?
      Also: aitäh 🙂

      Meeldib

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s